Komisja Krajobrazu Kulturowego PTG
- Komisja Krajobrazu Kulturowego Polskiego Towarzystwa Geograficznego jest powołana przez Zarząd Główny PTG dla realizacji statutowych celów Towarzystwa.
- Komisja pełni rolę ogólnopolskiego forum wymiany wyników badań, poglądów, opinii i wniosków, dotyczących kształtowania krajobrazu kulturowego w ujęciu regionalnym i kompleksowym.
- Zadaniem Komisji jest:
– inicjowanie i prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych w zakresie krajobrazu kulturowego;
– systematyczne organizowanie tematycznych konferencji naukowych poświęconych problemom kształtowania i ochrony krajobrazów kulturowych;
– wzajemna inspiracja i wymiana w zakresie terminologii, metod i kierunków badań; – oddziaływanie opiniotwórcze, edukacyjne, lobbistyczne, promocyjne i upowszechniające.
- Dla realizacji powyższych zadań Komisja będzie wydawać cykliczną, recenzowaną publikację naukową.
- Członkami Komisji Krajobrazu Kulturowego mogą osoby z różnych dziedzin nauki, które mają w swym polu zainteresowań krajobraz kulturowy i którzy zgłoszą akces do pracy w Komisji, wyrażając to poprzez wypisanie stosownej deklaracji.
- Zadaniem członków Komisji jest respektowanie przepisów zapisanych w Statucie Polskiego Towarzystwa Geograficznego.
- Pracami Komisji kieruje Prezydium wybierane w drodze głosowania na okres 3 lat.
- Prezydium Komisji składa się 6 osób. Z uwagi na interdyscyplinarny charakter Komisji mogą to być osoby reprezentujące różne dyscypliny naukowe, w przewadze członkowie Polskiego Towarzystwa Geograficznego.
- Funkcja Przewodniczącego i Sekretarza powierzana jest w drodze wyborów bezpośrednich przez zgromadzonych członków Komisji, na zebraniu, które osiągnęło quorum go głosowania.
- Siedziba Komisji znajduje się w gmachu Wydziału Nauk o Ziemi Uniwersytetu Śląskiego w Sosnowcu.
- Posiedzenia Komisji odbywają się raz na pół roku (marzec i wrzesień).
- Praca członka Komisji ustaje w wyniku odejścia na własną prośbę lub w przypadku nieusprawiedliwionej absencji na trzech kolejnych posiedzeniach.